יום חמישי, 16 בספטמבר 2010

ארגון הקרן "עיר עמים" התקנא בחבריו מבצלם והחליט להפיץ דו"ח שקרי משלו

פינוקיו? גם אתה רוצה להצטרף לקרן החדשה?


עיר עמים היא עמותה מבית הקרן החדשה לישראל שמתנגדת לבנייה יהודית בירושלים. כדי לסכל את מאמצי הארגון להחריב את הבנייה היהודית בירושלים, יצאו בלשכת ראש הממשלה בהבהרה לפיה כל תושבי ירושלים, יהודים וערבים, יכולים לבחור היכן להתגורר בבירה. ניתן להבין, מכך, איפוא, ש"עיר עמים" היא תנועה גזענית המבקשת לסכל בנייה יהודית בלבד ולא להפריד אוכלוסין בלבד.

כדי לסכל תפיסה זו, הפיצו ב"עיר עמים" דו"ח הקובע כי הערבים, תושבי מזרח העיר, אינם יכולים לבנות בית באדמות המנהל, לשיטת "עיר עמים" מכיוון שמרבית האדמות במערב ירושלים הן אדמות מנהל - מנועים ערביי העיר מלהתגורר בהן. "עיר עמים" הסתמכו על מסמכי החכירה הסטדנרטיים של מנהל מקרקעי ישראל. לפי מסמכים אלה - מי שאינו אזרח מדינת ישראל אכן מנוע מלרכוש את קרקע המנהל.

אם האחראי על הדו"ח של "עיר עמים" היה מרים לרגע את עיניו ממסמכי החכירה שהשיג ונוסע לגבעה הצרפתית, היה רואה שיש שם אכן תושבים ערביים. אם היה טורח לבדוק את המציאות היה ודאי מתפלא על כך מאוד. אולי אז היה נזכר כותב הדו"ח לבדוק את אתר האינטרנט של המנהל שבו כתוב מפורשות שאותן תקנות המופיעות על מסמך החכירה הישן שונו ב - 2008 ושמאז כל אזרח או תושב (לרבות ערבי ממזרח ירושלים) יכול לגור באדמות המנהל שבמערב ירושלים. 

מובן שגם עקיבא אלדר, עיתונאי "הארץ" מחזר את הדו"ח הזה בלי לטרוח ולבדוק אותו ובקרוב אנטישמים מרחבי העולם ישתמשו בו לביסוס טענותיהם על משטר האפרטהייד של ישראל. 

תודה לאתר "פרספקטיבה" (המומלץ) שמקבל את הקרדיט על הידיעה הזאת.